@ CrossMark

Journal of East Asian Studies 17 (2017), 145-166
doi:10.1017/jea.2016.41

Joan E. Cho, Jae Seung Lee and B.K. Song

MEDIA EXPOSURE AND REGIME SUPPORT UNDER
COMPETITIVE AUTHORITARIANISM: EVIDENCE
FROM SOUTH KOREA

Abstract

This study explores whether and how exposure to mass media affects regime support in competitive
authoritarian regimes. Using geographical and temporal variation in newspaper circulation and
radio signal strength in South Korea under Park Chung Hee’s competitive authoritarian rule
(1961-1972), we find that greater exposure to media was correlated with more opposition to the
authoritarian incumbent, but only when the government’s control of the media was weaker.
When state control of the media was stronger, the correlation between media exposure and
regime support disappeared. Through a content analysis of newspaper articles, we also demonstrate
that the regime’s tighter media control is indeed associated with pro-regime bias in news coverage.
These findings from the South Korean case suggest that the liberalizing effect of mass media in
competitive authoritarian regimes is conditional on the extent of government control over the
media.

Keywords
competitive authoritarianism, media control, radio, newspaper, Korea, Park Chung Hee

INTRODUCTION

Studies on media development emphasize that the media can have a liberalizing effect on
political systems by serving as a watchdog, but that state-controlled media props up
authoritarian rule by functioning as a government mouthpiece. This study examines
the relationship between media exposure and regime support in competitive authoritarian
regimes where mass media is not continuously or entirely controlled but where the
regime maintains the capability of exercising control. This variation in media control
in hybrid regimes allows us to explore the conditions under which media have subversive
or bolstering effects on competitive authoritarian regimes.

To explore the impact of media exposure on regime support in competitive authoritar-
ian regimes empirically, we examine South Korea’s authoritarian period. South Korea
experienced varying degrees of authoritarian rule from the 1960s to the 1980s. South
Korea also faced severe state censorship and control throughout the twentieth century,
especially under Park Chung Hee (1961-1979) and Chun Doo Hwan (1980-1987).!
During the first decade of Park’s rule (1961-1972), often characterized as “‘soft author-
itarianism” or “democratic interlude” (Im 2011, 234), a series of acts intended to repress

© East Asia Institute

https://doi.org/10.1017/jea.2016.41 Published online by Cambridge University Press


http://crossmark.crossref.org/dialog/?doi=10.1017/jea.2016.41&domain=pdf
https://doi.org/10.1017/jea.2016.41

146 Joan E. Cho et al.

news agencies and broadcasting stations took place that helped to silence the critical
media and laid the groundwork for Park’s absolute dictatorship, known as the Yushin
regime (1972-1979). Yet during this “dark age of democracy” (Lee 2010; Lee 2005;
Yi2011), a “sustained social movement for democracy,” including the free press move-
ment, emerged in resistance to the Yushin system (Chang 2015, 4). These diverging
impacts of Park’s suppression of mass media on the expression of citizens’ views and
support for the regime thus remain unclear. With the lack of empirical research on the
role and effects of media in South Korea, these mixed outcomes call into question the
relationship between media exposure and regime support in authoritarian regimes.

Despite a plethora of anecdotal evidence on the Park regime’s media control, this study
is the first attempt to our knowledge to empirically explore when and how media expo-
sure affected public support for the authoritarian incumbent. This study specifically
focuses on Park’s pre-Yushin regime, the competitive authoritarian period in which
Park contested in competitive elections until the promulgation of the Yushin Constitution
in 1972 that abolished direct presidential elections. During this period, government’s
control over both print media and broadcast media became more severe beginning in
the mid-1960s.

We first conduct a content analysis of newspapers for more than 400 articles published
in the presidential elections years to show that tighter control of media in the mid- to late-
1960s is indeed associated with articles taking a more pro-regime stance. Subsequently,
we carry out a series of regression analyses using county-level data on newspaper circu-
lation and election results as well as radio signal strength, which was estimated using geo-
graphic information system (GIS) and the Irregular Terrain Model (Hufford 2002) based
on data on radio transmitters and spatial boundaries of election districts.

The content analysis of newspapers reveals that the government’s tighter control of the
media in the late 1960s is associated with media coverage that favors the authoritarian
incumbent, Park Chung Hee. With greater state control of news agencies, there was
less coverage on the opposition candidates and fewer articles containing negative infor-
mation or criticism of Park.

Corroborating our findings from the content analysis, we find that when government
control of the media was weaker in the early 1960s, citizens’ greater exposure to media
was correlated with more opposition to the regime. However, we also find that when the
media was severely controlled in the late 1960s, the correlation between media exposure
and opposition disappears.

Our work advances the growing literature on competitive authoritarianism by demon-
strating that the effect of media exposure in competitive authoritarian regimes is condi-
tional on the degree to which governments allow media freedom. When regimes allow
more free and independent media, media exposure has a positive effect on regime oppo-
sition. In contrast, media exposure bolsters competitive authoritarianism when there is
less free media. We also add to the discussion of repression and mobilization in autho-
ritarian regimes by showing that media control, as a form of repression, can silence
opposition.

This article proceeds as follows: we first discuss the existing literature on the political
effects of media development and then provide background information on Park’s pre-
Yushin regime and temporal patterns of media control. Subsequently we lay out our

https://doi.org/10.1017/jea.2016.41 Published online by Cambridge University Press


https://doi.org/10.1017/jea.2016.41

Media Exposure and Regime Support Under Competitive Authoritarianism 147

empirical hypotheses and describe the data and empirical strategy used to test the hypoth-
eses. Lastly, we report our results and conclude.

EXISTING LITERATURE AND THE ARGUMENT

The conventional wisdom from modernization theory holds that the development of
mass media leads to positive social and political changes (Lerner 1964). Media devel-
opment is often linked to increase in freedom of expression, which is one of the key
components of a liberal democracy. Scholars have used freedom of the press (from
Freedom House and Polity Project) as one indicator of the extent to which a political
system is liberalized. Indeed, free media—domestic and international—played a crit-
ical role in the diffusion of democratic ideas and social movements (Howard et al.
2011; Snow, Vliegenthart, and Corrigall-Brown 2007; Strang and Soule 1998). Tele-
vision reporting was said to have facilitated public protest in Eastern Europe in the late
1980s, contributing to the breakdown of the Soviet Union (Huntington 1996). Exist-
ing literature also suggests that foreign media played a key role in the 1989 East
German revolution, by altering perceptions of political opportunity (e.g., Grix
2000; Hirschman 1993; Jarausch 1994; Kuran 1991; Opp and Gern 1993).2
Western broadcast’s coverage of domestic politics of democratic nations, in the
long run, installed pro-democratic values and undermined public support for commu-
nism and authoritarianism (Rustow 1990; Diamond 1993; Dalton 1994; Rohrsch-
neider 1994; Bennett 1998; Siikdsd 2000). Criticisms voiced by mass media during
regime change contributed to the erosion of regime legitimacy and propelled democ-
ratization in many third wave democracies (Lawson 2002; Olukotun 2002; Rawnsley
and Rawnsley 1998).

In advanced and consolidating democracies, the development of mass media has a
liberalizing, if not democratizing, effect on political systems because of the media’s
watchdog role in monitoring the conduct of government officials. Mass media
provide information to voters to electorally punish politicians for “bad” behavior
(e.g., being suspected of corruption or being captive to special interests). For instance,
Chang, Golden, and Hill (2010) find that Italian legislators suspected of wrongdoing
are punished by voters only when the press begins to report on political corruption.
Similarly, Costas-Pérez, Solé-Oll¢é, and Sorribas-Navarro (2012) show that incumbent
mayors in Spain are punished more for involvement in a scandal when the press
devotes a large amount of coverage to the scandal. Fergusson (2014) finds that con-
centration of special interest contributions to incumbent senators in the United
States is punished by voters living in areas where candidates receive more coverage
from their local television stations. Larreguy, Marshall, and Snyder (2014) also
show that voters in Mexico punish the party of corrupt mayors only in areas
covered by local media stations.

In contrast, media exposure does not cleanly translate into political behavior in autho-
ritarian regimes because authoritarian governments vary in the degree and ways in which
they exercise control over media. Some authoritarian leaders attempt to attenuate the
potentially destabilizing effects of the media by spending significant financial and
administrative resources to quell their influences. For instance, the Fujimori regime
paid the largest amounts of bribe money to the news media (among politicians,

https://doi.org/10.1017/jea.2016.41 Published online by Cambridge University Press


https://doi.org/10.1017/jea.2016.41

148 Joan E. Cho et al.

judges, and the news media) in maintaining its rule (McMillan and Zoido 2004). Others
such as the Chinese Communist Party (CCP) regime used the press media in propagan-
dizing the legal system as overly positive (Stockmann and Gallagher 2011) and exercised
its bureaucratic capacity to censor information on the Internet that may spur collective
action (King, Pan, and Roberts 2013). This impetus to control the media is especially
strong in competitive authoritarian regimes where there are constitutional channels
through which opposition groups can compete for executive power in a meaningful
way (Levitsky and Way 2002, 2010). As noted by Levitsky and Way (2010), leaders
in competitive authoritarian regimes—whose authoritarian survival depends on votes—
often control state-owned as well as private-owned media to create an uneven playing
field and sway elections in favor of the ruling party.

While more access to free media can have subversive effects in authoritarian regimes,
government-controlled media can bolster authoritarian rule. Recent studies suggest that
media exposure can increase popular support for authoritarian regimes when the media is
highly controlled. Enikolopov, Petrova, and Zhuravskaya (2011) find that Kremlin’s
media control of state-owned television played a crucial role in Putin’s electoral
victory in 2000, despite his low popularity rating (below two percent) the previous
year. Similarly, Adena et al. (2015) show that while access to radio was negatively cor-
related with the Nazi vote before the Nazis controlled the media, it helped the Nazis elec-
torally when they used radio as their propaganda tool.

Building on these studies, this study explores the impact of mass media on autho-
ritarian incumbent support by distinguishing between media exposure and media
control. We argue that the effect of exposure to media is conditional, especially in
competitive authoritarian regimes. While exposure to different views and information
within media can impact voters’ political knowledge, the degree of such access to con-
tending views will depend on the extent to which governments control the media. In
fully authoritarian regimes, the state exercises extensive control over mass media.
Autocrats exploit mass media to propagate their ideology and to enhance popular
support for their regimes. Simultaneously, they monitor and control mass media to
preempt it from becoming a focal point for political mobilization that could undermine
the regime’s legitimacy. However, in competitive authoritarian regimes, where formal
democratic institutions such as elections, political parties, and legislature are the
primary means of gaining power, independent media exist, and civic and opposition
groups operate above ground (Levitsky and Way 2010). The media are not entirely
controlled at all times, although the regime maintains the capability of exercising
control, which generates variance in media freedom across time and space. This var-
iance in media exposure under competitive authoritarianism, in turn, can have diver-
gent effects on regime support.

Mass media in hybrid regimes could theoretically have a subversive effect by
serving as a watchdog, as the media do in other democratic regimes that hold
regular, competitive elections. However, mass media could also bolster hybrid
regimes by functioning as a mouthpiece of the government as they do, as in fully
authoritarian regimes. Media exposure may have these contradictory effects in differ-
ent competitive authoritarian regimes. Whether the development of media is harmful
or beneficial for the regime is thus heavily shaped by the ways in which the govern-
ment exercises its control over the media.

https://doi.org/10.1017/jea.2016.41 Published online by Cambridge University Press


https://doi.org/10.1017/jea.2016.41

Media Exposure and Regime Support Under Competitive Authoritarianism 149

CONTEXT

We examine the relationships between media exposure, media control, and regime
support in South Korea under Park Chung Hee (1961-1979). Specifically, we study
the first decade of Park’s rule (pre-Yushin regime; 1961-1972), which has been charac-
terized as “competitively authoritarian” (Levitsky and Way 2010). Three direct presiden-
tial elections were held, in 1963, 1967, and 1971. Park won the 1963 and 1967
presidential elections by narrow margins and amended the constitution in 1969 to
allow three terms in office. Multiparty elections in these years were competitive, and
opposition candidates were able to formally contest, with no legal controls that prevented
them from running public campaigns. On the other hand, civil liberties were violated, in
the sense that media, opposition politicians, and activists were subject to harassment,
arrest, and violent attacks.? In 1972 Park consolidated his authoritarian grip on power
and abolished presidential elections through the inauguration of the Yushin (Revitalization)
Constitution, which endowed him with near-absolute power as a “legal dictatorship.”*

The media industry was relatively young and underdeveloped when Park Chung Hee
came to power in 1961. Initially the Park government stipulated laws and legal restric-
tions to control the media industry. State censorship increased in the late 1960s, as a pre-
emptive strategy in preparation for the promulgation of the Yushin Constitution. Media
control strategy also became more blatant and coercive over time. This temporal variation
in the extent of media control under Park during the competitive authoritarian period pro-
vides a suitable environment to explore the effect of access to mass media on regime
support in competitive authoritarian regimes. We now provide descriptive information
on when and how Park’s government controlled the press and broadcast media leading
up to the installment of the Yushin Constitution as well as how the media industry
responded to such changes.

PRESS MEDIA

From August 1960 to May 1961, immediately preceding Park’s coup-born regime, there
was a short-lived parliamentary government led by a figurehead president (Yun Bo Son)
and a prime minister (Chang Myon). Under Chang’s weak government—marred by
poverty, political instability, and social stagnation—the media was left uncontrolled,
and the number of periodicals proliferated at an unprecedented rate.> Upon taking
power in 1961, Park believed that the “free and chaotic press” was at least partially to
blame the “social chaos” of the Chang regime (Youm 1996, 54). In response, under
his initial period of martial law (1961-1962) he introduced censorship measures that
aimed to weaken overtly incendiary periodicals and news outlets. The Supreme
Council for National Reconstruction (SCNR), a temporary governing body of the
coup-born regime, announced Decrees No. 1 and No. 4, prohibiting the press and
media from “agitating, distorting, exaggerating, or criticizing” the “revolution” (i.e.,
the coup). Subsequently, the SCNR announced Decree No. 11, which intended to
“purify” the media by purging “pseudo-journalists and pseudo-media agencies” from
the previous regime. Through Decree No. 11, the SCNR imposed strict facility standards
of newspapers and news services requiring that newspapers be published only by those
with complete printing facilities for newspaper production and that news services be

https://doi.org/10.1017/jea.2016.41 Published online by Cambridge University Press


https://doi.org/10.1017/jea.2016.41

150 Joan E. Cho et al.

limited to those with complete wire service facilities for transmission and reception. This
resulted in a significant reduction in the number of newspapers and news agencies.°

Nevertheless, with the lifting of martial law in December 1962, the press recovered
from two years of stagnation and established a critical stance towards the regime. For
instance, in 1962 Park initially took back his promise to transfer power to a democrati-
cally elected civilian government and declared that military rule would be extended for
another four years. Major newspapers including Chosun, Dong-A, and Kyunghyang
immediately displayed their opposition to Park’s statement by not including any editorial
in their editions. In response, as originally promised, Park ran as a civilian candidate of
the Democratic Republican Party (DRP) in the 1963 presidential elections and won by a
narrow margin of 1.5 percent.

Alongside Park’s tenuous popularity, his perception of threat shifted to popular
unrest.” Mass student protests erupted in 1964 against Park’s diplomatic talks to normal-
ize relations with Japan, which had colonized Korea from 1910 to 1945.8 Park’s normal-
ization talks with Japan met vociferous domestic opposition from opposition politicians,
college students, and the media, who criticized the talks as a “humiliating diplomacy.”
The media provided extensive coverage of student demonstrations on Korea—Japan
Treaty talks, including the Park regime’s crackdown on these protests.

Due to the severity of the protests, Park declared martial law in June 1964 and imposed
new restrictions on the media with the intention of limiting the ability of the press to incite
or prolong popular unrest. In August, 1964, the National Assembly passed the Media
Ethics Committee Law (Ollon yulli wiwonhoepop) without the presence of any opposi-
tion party members. The law aimed at “enhancing the effectiveness of self-regulation by
the press and broadcasting,” further limited the autonomy of the press, and was strongly
criticized and opposed by the press and the public.® Five newspapers with substantial
readership—Chosun, Daehan, Dong-A, Kyunghyang, and Maeil—explicitly or implic-
itly defied this. The government retaliated by canceling the subscriptions of these five
newspapers in all government organizations and households of public servants as well
as excluding them from receiving any special benefits (e.g., tax breaks and free loans).

State censorship further increased in the late 1960s as Park was preparing to amend the
constitution to allow a third presidential limit. After having experienced the press—gov-
ernment confrontation in 1964, Park looked for an alternative way to control the media
without having to enact media-related laws, and he issued a special order to create a
media-control unit within the Korean Central Intelligence Agency (KCIA) (Kim 2009,
180). Although the KCIA was only allowed to investigate cases involving the violation
of the Anti-Communist Law, they arrested and investigated any journalists or editors
responsible for articles that criticized the government (NIS 2007, 43). The KCIA
agents were also stationed at central offices of the major newspapers to directly
monitor and control their activities. They analyzed newspaper articles in detail, catego-
rizing them according to the targets or issues that were being criticized, as well as accord-
ing to where the article was placed in the newspaper, suggesting that the KCIA paid keen
attention to the content of these newspapers and their stances towards the regime.'?

The best-known instance of media repression during this period of increased state cen-
sorship is the enforced sale of the Kyunghyang Daily,"' which had been known to be crit-
ical of and resistant to the government ever since its founding in 1966.!2 The main reason
for the sale was its failure to repay a debt of 46 million won. However, given the fact that

https://doi.org/10.1017/jea.2016.41 Published online by Cambridge University Press


https://doi.org/10.1017/jea.2016.41

Media Exposure and Regime Support Under Competitive Authoritarianism 151

the majority of newspapers at that time ran operating deficits, it was evident that the gov-
ernment wanted to control the management of Kyunghyang that had been critical of the
regime and its policies. The owner of Kyunghyang was arrested in 1965 for violating the
Anti-Communist Law, and the paper was sold to Kia Industry, the sole government-sup-
ported bidder in the auction in 1966. With the management change, Kyunghyang imme-
diately became a pro-government newspaper. The Korean media—in contrast to their
collective resistance in 1964—remained silent regarding the enforced sale of Kyunghyang.

The media’s subordination to government control became more apparent in the run-up
to the 1967 election, when the media refused to support the opposition party’s effort in
advocating for press freedom. The major opposition party, the New Democratic Party
(NDP; Shinmindang), led a campaign for a free press, which included sending letters
to international organizations such as the International Press Institute and the United
Nations Commission for the Unification and Rehabilitation of Korea. When the NDP
asked the press for their support, the newspapers not only turned down the request,
but also criticized the opposition by questioning the political motivation of the campaign
(Song et al. 2000, 294-295).

By the end of the 1960s, the papers that unequivocally resisted the government in 1964
were completely subordinate to government control. Kyunghyang was sold to a govern-
ment-supported company in 1966. Chosun Daily was co-opted by the government in
1967, after receiving four million US dollars of foreign loans from Japan to build a
tourist hotel in Seoul. Dong-A, the last remaining resistant newspaper agency, finally
gave in when the government arrested its several senior journalists for violating the
Anti-Communist Law in 1968. The Korean media again took no action against govern-
ment’s attack on Dong-A or on press-freedom issues in general,!3 and this marked the
beginning of the “dark age” of the Korean press, which lasted until democratization in
1987.14

BROADCAST MEDIA

The Park regime also used broadcast media to propagandize and legitimize the coup-born
regime. !> Throughout Park’s rule, the broadcast media were more consistently suscepti-
ble to government control than the press media. Unlike the press media, the development
of commercial broadcast media was new, and was considered to be a part of the state-led
modernization drive that Park considered to be a national top priority. Even the commer-
cial broadcasters were not exempt from government control, but as long as they shared
the economic and political interests of the government, Park was committed to maintain-
ing them in operation (Kwak 2012, 14).

The Korean Broadcasting System (KBS), a state-owned broadcaster, lacked autonomy
from the state, presenting few views that were different from those of the government.
MBC (Munhwa Broadcasting Company, later renamed as Munhwa Broadcasting Corpo-
ration), although a private broadcaster, was essentially owned and managed by the ruling
elite. From 1962, MBC was operated by the 5.16 Foundation,'® which was established in
1962 by incorporating Kim Ji-Tae’s Bu-il Scholarship Foundation. Kim Ji-Tae, a journal-
ist as well as the president of Pusan MBC and Pusan Daily, was arrested in 1961 for “ille-
gally amassing wealth” and released the following year on the condition that he “donate”
his scholarship foundation to the state.

https://doi.org/10.1017/jea.2016.41 Published online by Cambridge University Press


https://doi.org/10.1017/jea.2016.41

152 Joan E. Cho et al.

By the early 1970s both KBS and MBC essentially functioned as mouthpieces of the
government, by explicitly supporting Park during the 1971 presidential elections and pro-
moting the Yushin system in 1972. All broadcasting companies set up a separate division
to provide reports and information related to the New Village Movement (Saemaiil
undong)—Park’s key political initiative to modernize rural South Korean economy
during the Yushin period. KBS was at the forefront, with 30 radio programs and 18 tele-
vision programs (approximately three to five programs per day) broadcasted on the
movement (Kim 2007).

RESEARCH DESIGN

We first conduct a content analysis of newspaper articles in the run-up to the presidential
elections in 1963 and 1967, to systematically examine whether there are in fact changes
in newspaper coverage and stances towards the authoritarian incumbent, Park Chung
Hee. A content analysis of newspapers allows us to observe the changes in the coverage
and information that voters receive regarding the presidential candidates and their
campaigns, which would in turn impact their voting decisions. To validate the historical
narrative on the temporal patterns of Park’s media control during his first decade of rule,
we explore the differences in news coverage between the early and later years of Park’s
pre-Yushin regime. We expect to find the proportion of newspaer articles covering the
oppositon candidates as well as articles citicizing Park to decrease in the election year
following tighter media control.

Next, we explore whether and how exposure to newspaper affected Park’s vote share
before and after the government’s tightened control of the press in the mid- to late-1960s.
Given that the four national newspapers—Chosun, Daehan, Dong-A, Kyunghyang—
opposed Park’s plan to extend military rule in 1963 and the Media Ethics Law in
1964, we expect districts with higher circulation of these four newspapers to be less sup-
portive of Park in the 1963 election. However, we expect this negative correlation
between newspaper circulation and regime support to no longer hold in 1967 due to
the fact that (1) the government directly repressed or co-opted these newspaper agencies
starting with Kyunghyang in 1966 and (2) the press media did not join, but rather criti-
cized, the opposition party’s campaign for free press during the 1967 election. With
this in mind, we hypothesize that the relationship between newspaper circulation and
incumbent vote share depends on the government’s control over the media. We specif-
ically develop the following two hypotheses:

1. When the government control of the media is more limited, the incumbent vote share is lower
in counties with higher newspaper circulation.

2. When the government exercises greater control over the media, the incumbent vote share is
higher in counties with higher newspaper circulation.

Lastly, we investigate the effect of exposure to radio on support for Park. Given
accounts that (1) the broadcast media, unlike the press media, were more consistently sus-
ceptible to government control and (2) the broadcast media served as a mouthpiece for
the government increasingly toward the installment of the Yushin Constitution in
1972, we expect districts with more exposure to radio to be more supportive of Park

https://doi.org/10.1017/jea.2016.41 Published online by Cambridge University Press


https://doi.org/10.1017/jea.2016.41

Media Exposure and Regime Support Under Competitive Authoritarianism 153

towards the end of his pre-Yushin regime (i.e., the 1967 and 1971 presidential elections).
We therefore present the following third hypothesis:

3. The incumbent vote share is higher in counties with more exposure to radio during the period
in which the government has tightened its control over the media.

In our regression analyses we consider various county-level characteristics as control
variables that may affect the relationship between media exposure and voting behavior.
These include population size, land size, population density, percent male, percent pop-
ulation aged 60 and older, percent eligible voters, and percent married.

DATA

Newspaper Content. Using the Naver Digital News Archive,!” we examine all newspa-
per articles from Dong-A and Kyunghyang from two weeks prior to Election Day until the
day before Election Day for each election.!® For both elections, the date of the polls was
announced only two weeks prior to the election itself and print coverage of the elections
was heaviest during this period. The articles provide information on the elections, candi-
dates, campaign rallies, and summaries of campaign speeches made by the candidates.
The resulting sample is 412 articles. For each newspaper article, we coded (1) whether
the content of the article has a negative or positive implication for Park Chung Hee
and (2) the source of that information (i.e., the incumbent or the opposition party).

Newspaper Circulation. The data on newspaper circulation in 1963 and 1969 come
from two volumes of the National Survey of Newspaper Circulation [Chon’guk sinmun
pogtp silt’ae] published by the Ministry of Communication. Using these publications,
we construct the circulation data of four major newspapers—Chosun, Daehan, Dong-
A, and Kyunghyang—at the county level. We linearly interpolate the circulation
figures between 1963 and 1969 to get an estimate for the circulation in 1967.1°

Radio Signal. To estimate radio signal strength, we collect data on radio transmitters
in South Korea using publications by the Korea Broadcasting Business Association
(Broadcasting Yearbook, 1969 and 1973) containing information on location, frequency,
call letter, power, and construction date of all radio transmitters in South Korea. We first
identify the locations of radio transmitters in 1969 and 1971. We then calculate the signal
strengths from all radio transmitters treating the geographic center of the election district
as the receiving location and take the maximum of the calculated signal strengths as our
measure of radio exposure of the district.

The spatial boundaries of the election districts are created based on the geographic
information system (GIS) data that contain administrative districts of South Korea in
2012. We compared administrative districts in the GIS files and the election district
maps for the 1967 and 1971 elections. The administrative districts tend to be finer
than the election districts—that is, many election districts include several administrative
districts. Therefore, we are able to combine administrative districts in each election dis-
trict to generate the boundaries of the election districts.

To calculate the predicted radio signal strengths, we use the Irregular Terrain Model
(Hufford 2002), which has been used in previous studies (e.g., Olken 2009; Enikolopov,
Petrova, and Zhuravskaya 2011; DellaVigna et al. 2014). Figure 1 displays the variation
in radio signal strength in 1967 and 1971.

https://doi.org/10.1017/jea.2016.41 Published online by Cambridge University Press


https://doi.org/10.1017/jea.2016.41

ssald Assanun abprquied Ag auluo paysiiand Ly'910z°e3l//101°01/610°10p//:sd1y

FIGURE 1 Variation in Radio Signal Strength in (a) 1967 and (b) 1971

T 19 0yD "H Ueof  HG]


https://doi.org/10.1017/jea.2016.41

Media Exposure and Regime Support Under Competitive Authoritarianism 155

To check whether our measure of radio accessibility is correlated with radio owner-
ship, we collect data on the number of radio sets in South Korea at the county
(si, gun, gu) level in 1969 using the National Distribution of Radio Receivers
[Jeonguk Susingi Bogeop Siltae] published by the Ministry of Culture and Information
in 1969. The correlation between radio signal strength and the number of radio sets
per thousand in 1969 is 0.67.2° Figure 2 shows the relationship nonparametrically.
The figure indicates that radio listenership, measured as the number of radio sets per
thousand, is positively correlated with the predicted radio signal strengths, especially
when the signal is above a certain threshold.

Election and Census Data. The election data is from an online elections data archive
compiled by the National Election Commission (NEC).2! We construct county level
presidential elections data for 1963, 1967, and 1971. The data on demographic variables
are from Statistics Korea.?> We construct the following variables at the county level: pop-
ulation, percent male, percent population aged 60 and older, percent eligible voters, and
percent married. Using GIS data, we also measure the land size (km”) as well as popula-
tion per square kilometer of each election district.23 For the analysis of the effect of radio,
we aggregate the data at the election district level.

RESULTS
NEWSPAPER CONTENT

Through a content analysis of 412 articles on the 1963 and 1967 presidential elections,
we find that the government’s tighter control of the media in the late 1960s is associated
with media coverage favoring Park. Both newspapers covered accusations made by the

FIGURE 2 Radio Signal and Radio Sets in 1967

Radio Sets per Thousand
100 150 200
1 1 1

50
1

Radio Signal (All)
bandwidth = .8

https://doi.org/10.1017/jea.2016.41 Published online by Cambridge University Press


https://doi.org/10.1017/jea.2016.41

156 Joan E. Cho et al.

opposition in 1963 prior to the election, but in 1967 the number of such articles decreased
significantly, along with the number of articles with negative implications for Park. For
example, in 1963 the opposition candidates demanded that Park resign from the race by
questioning the legality of Park’s having joined the Democratic Republican Party and run
as a presidential candidate while being the Chief Head of the Supreme Council for
National Reconstruction. They also raised doubts about Park’s anti-communist ideology,
based on rumors regarding his past involvements with the South Korea Workers Party
(a communist party in South Korea that existed from 1946 to 1949) and the Yosu-
Sun’chon Rebellion, a leftist movement against the South Korean government in
1948. Furthermore, the newspapers reported the opposition party’s claim that Park’s
Democratic Republican Party was created with funds provided by a North Korean spy.
In 1967, the opposition attacked Park for an alleged intervention in election by involving
government employees in campaigning and vote buying.

Figure 3 shows that for Kyunghyang the number of negative articles decreased from 54
(47.8% of the total articles) in 1963 to 15 (15.4%) in 1967, and the articles citing the
opposition party decreased from 31 (27.4%) to 11 (10.6%) as well. As for Dong-A, neg-
ative articles decreased from 81 (60.9%) in 1963 to 28 (45.2%) in 1967. The articles
citing the opposition party also decreased from 46 (34.6%) to 14 (22.6%). These
results show that there was a noticeable change in the coverage and content of newspaper
articles between 1963 and 1967 as state censorship increased in the late 1960s.

NEWSPAPER CIRCULATION

Figure 4 shows the relationship between circulations (per thousand) of the four major
newspapers—Chosun, Daehan, Dong-A, and Kyunghyang—and the incumbent vote

FIGURE 3 Newspaper Coverage of Presidential Elections in 1963 and 1967

Share of articles

Dong-A Kyunghyang Dong-A Kyunghyang
coverage of opposition party negative articles

‘- 1963 N 196?‘

https://doi.org/10.1017/jea.2016.41 Published online by Cambridge University Press


https://doi.org/10.1017/jea.2016.41

Media Exposure and Regime Support Under Competitive Authoritarianism 157

FIGURE 4 Newspaper Circulation and Vote for Presidential Party, 1963 and 1967

1963 1967 1963 1967
o | (=2
o © o ©
& @
L £
7] 2]
2 8 £ 81
2 =
5 5
o 9 o 94
E E .
= =
8 g L4 ..
= 8- = &1
T T T T T T T T T T T T T T T T
0 20 40 60 O 20 40 60 0 50 100 150 O 50 100 150
Circ. per Thousand (Kyunghyang) Circ. per Thousand (Chosun)
1963 1967 1963
(=2 o |
[ o ©
© ©
= =y
7] 7]
2 B 2 B
o o
> >
€ e
g 2 2 3
£ E
= =1
o (5}
(= (=4
= o | =ian
o, T T T T T T T T ™ T T T T T T
0 50 100 150 O 50 100 150 0 50 100 0 50 100
Circ. per Thousand (Dong-A) Circ. per Thousand (Daehan)

share. We find that newspaper circulations are negatively correlated with the incumbent
vote share in 1963, when state control of the press was weaker. This relationship,
however, disappears in 1967 as the government tightened its control over the media.
Consistent with the results in the previous section, Figure 4 suggests that government
control over the media undermined the watchdog role of newspapers.

To examine this relationship more systematically, we estimate regressions of the fol-
lowing form:

Inc Vote;; = oy + ;Newspaper;; + ,Y1967,
+ B3Newspaper; X Y1967, + Xy + €,

where i and f index county and year, respectively. Inc Vote is the incumbent vote share,
Newspaper is newspaper circulation per thousand, Y1967 is a dummy variable for the
year 1967, X is a set of control variables, and € is an error term. Negative 3, suggests
that the incumbent vote share is smaller in areas with high newspaper circulation.
More importantly, positive 5 implies that this relationship between newspaper circula-
tion and the vote share becomes weaker in 1967.

Table 1 provides the results.>* The coefficients of newspaper circulation are all
negative and statistically significant, which implies that the incumbent, Park Chung
Hee, received fewer votes in counties with higher newspaper circulations. The esti-
mates suggest that one additional copy per thousand of Chosun, Daehan, Dong-A,

https://doi.org/10.1017/jea.2016.41 Published online by Cambridge University Press


https://doi.org/10.1017/jea.2016.41

158 Joan E. Cho et al.

TABLE 1 Newspaper Circulation and Vote for Presidential Party

Dependent Var. = Incumbent Vote Share

Newspaper: Kyung- hyang  Chosun Dong-a  Daehan
(1) @ 3) @)
Circulation per Thousand —0.685%** —0.383%**  —(.149%* —0.365%**
(0.119) (0.078) (0.047) (0.064)
Circulation per Thousand x Year 1967 0.896%** 0.409%#* 0.251%** 0.408%**
(0.116) (0.074) (0.035) (0.057)
Observations 367 367 367 367

Robust standard errors in parentheses. A dummy variable for the year 1967 is included. Control variables are:
population, population per km?, percent male, percent aged 60 and older, percent married, percent eligible
voters, and the land size (km?). All the variables except population per square km and the land size are measured
at the county level. Population per square km and the land size are measured at the district level. * p < 0.05, ** p
<0.01, *** p <0.001.

and Kyunghyang is associated with 0.38, 0.37, 0.15, and 0.69 percent fewer votes for
the incumbent party, respectively. As predicted, the coefficient for the interaction
term is negative and statistically significant, which suggests that the negative relation-
ship between newspaper circulations and incumbent vote share disappears in 1967. In
fact, there is a substantive effect of media control on the relationship between news-
paper circulation and incumbent vote share. Back of the envelope calculations suggest
that one standard deviation increase in the circulation of Kyunghyang (about eight
additional copies) is associated with 5.5 percent decrease in incumbent vote share.
However, in 1967, after the enforced sale of Kyunghyang, one standard deviation
increase in the circulation is associated with 1.7 percent increase in incumbent
vote share.

In Table 2, we estimate the relationship between newspaper circulation and the incum-
bent vote share separately for the years 1963 and 1967. Figure 5 visualizes the coefficient
estimates for each newspaper for both years, along with 95 percent confidence intervals.
As the Figure shows, the coefficients for newspaper circulation are all negative and stat-
istically significant in 1963. However, the estimates for newspaper circulation are either
positive or not significant. These results confirm our results in Table 1 that the negative
relationship between newspapers circulation and the incumbent vote share disappears in
1967.

The Park regime’s tighter control of the media in 1967 can cause a change in con-
sumption patterns of newspapers among voters, which can bias our results. For
instance, if the newspaper circulation increased in areas where the regime was success-
ful in silencing the opposition, our estimates could be upward biased. To empirically
address this concern, we repeat the analyses fixing the circulation at the 1963 level,
before the government changed its tactics towards the print media. The results, reported
in Appendix B Tables 3 and 4, in the online supplementary material, remain similar to
our main results.

https://doi.org/10.1017/jea.2016.41 Published online by Cambridge University Press


https://doi.org/10.1017/jea.2016.41

ssald Assanun abprquied Ag auluo paysiiand Ly'910z"eal// 101 °01/610"10p//:sdny

TABLE 2 Newspaper Circulation and Vote for Presidential Party

Dependent Var. = Incumbent Vote Share

Newspaper: Kyunghyang Chosun Dong-A Dacehan
1963 1967 1963 1967 1963 1967 1963 1967
(1) () 3) “ 4) (6) (7 (®)
Circulation per Thousand —0.497#* 0.039 —0.283%#%* -0.077 —0.126* 0.090* —0.29 7k —0.019
(0.130) (0.144) (0.058) (0.073) (0.054) (0.042) (0.067) (0.084)
Observations 178 189 178 189 178 189 178 189

Robust standard errors in parentheses. Control variables are: population, population per km?, percent male, percent aged 60 and older, percent married, percent eligible voters,
and the land size (km?). All the variables except population per square km and the land size are measured at the county level. Population per square km and the land size are
measured at the district level. * p <0.05, ** p <0.01, *** p <0.001.

wstueLRILIoOyINyY 2anndwo)) opun uoddng sunSoy pue arnsodxyg BIPIA

651


https://doi.org/10.1017/jea.2016.41

160 Joan E. Cho et al.

FIGURE 5 Newspaper Circulation and Vote for President Party

1963 1967
. - e
Kyunghyang -
—— —
Chosun -
Dong-A |

Daehan -

*— c1

0

-1 -5 0 5 4 -5 5

Note: The horizontal axes are the percent of the vote for the presidential party. The horizontal lines
indicate the 95% confidence intervals. All the estimates are from Table 2.

RADIO

We now show the relationship between regime support and exposure to radio, a media
outlet that was more consistently controlled by the Park regime. We regress the incum-
bent vote share on radio signal strength?> with the following form:

Inc Vote; = oy + 0; + B,Radio;; + B,Inc Vote,_,
+ 8/Xit + €ir,

where i and ¢ index district and year, respectively. Inc Vote is the incumbent vote share, 68,
is a year fixed effect, which control for time-varying nationwide shocks. Radio is radio
signal strength, X is a set of control variables, and € is an error term. We include a lagged
vote share (from 1963 and 1967 elections) to account for the possibility that radio signal
strength is positively correlated with previous support for the authoritarian regime. Pos-
itive B; would support our hypothesis that higher exposure to radio is correlated with
higher incumbent vote share.

Before we present the main results, we show the determinants of radio signal strength
in Table 3. The results in columns (1) and (2) show that radio signal is positively corre-
lated with population density and percent male and negatively correlated with percent
aged 60 and older and the land size, suggesting that radio reception was higher in
urban and industrialized areas. More importantly, radio signal strength is not correlated
with lagged incumbent vote share, as shown in column (2). This result is assuring

https://doi.org/10.1017/jea.2016.41 Published online by Cambridge University Press


https://doi.org/10.1017/jea.2016.41

Media Exposure and Regime Support Under Competitive Authoritarianism 161

TABLE 3 Determinants of Radio Signal Strength, 1967 and 1971

Dependent Var. = Radio Signal

ey 2
Lagged Vote 0.009
(0.005)
Population (Thousand) 0.000 0.000
(0.001) (0.001)
Population (Thousand) per km? 0.022 0.023
(0.006) (0.007)
Percent Male 0.205 0.244
(0.098) (0.103)
Percent Aged 60 and Older -0.288 -0.299
(0.050) (0.049)
Percent Married —0.047 —0.054
(0.043) (0.043)
Percent Eligible Voters 0.010 0.011
(0.007) (0.007)
Area (km®) 0.104 -0.100
(0.045) (0.046)
Observations 258 258
R2 0.341 0.349

Bold = Significant at .05 level. Robust standard errors in parentheses. Year fixed effect included. Radio signal
vari- ables are standardized. All the variables are measured at the district level.

TABLE 4 Radio and Vote for Presidential Party, 1967 and 1971

Dependent Var. = Incumbent Vote Share

(1) (2)
Lagged Vote 0.743%#
(0.055)
Radio Signal 2.615% 1.582*
(1.036) (0.785)
Observations 258 258

Robust standard errors in parentheses. Year fixed effect included. Radio signal variables are standardized.
Control variables are: popula- tion, population per km?, percent male, percent aged 60 and older, percent
married, percent el- igible voters, and the land size (kmz). All the variables are measured at the district level.
*p<0.05, ** p<0.01, *** p<0.001.

because it suggests that radio reception was not likely to be affected by previous electoral
support for the incumbent.

The results of the main analyses are shown in Table 4. The estimate in column (1) sug-
gests that one standard deviation increase in radio signal strength is associated with 2.6
percent increase in the incumbent vote share. The results remain similar when we include
the lagged incumbent vote share, as column (2) shows. Overall, our results are consistent

https://doi.org/10.1017/jea.2016.41 Published online by Cambridge University Press


https://doi.org/10.1017/jea.2016.41

162 Joan E. Cho et al.

with our expectation that during the period in which the government tightened its control
over the media, more exposure to radio is positively associated with electoral support for
the authoritarian incumbent.

CONCLUSION

Authoritarian rulers have long understood the power of media in influencing the mass.
They exercise control over media to not only disseminate propaganda and information
that favor their regimes, but also to discredit any possible political alternatives by deligi-
timizing opposition forces. This study explored whether and how mass media affects
regime support in competitive authoritarian regimes, where independent media exist
and there is variation in the extent to which these regimes exercise control over the
media. Modernization theory and the democratization literature posit a positive relation-
ship between development in mass media and political liberalization. Studies on media
and elections in advanced and consolidating democracies show that media has a liberal-
izing effect by playing a watchdog role. However, despite the theoretical expectation in
the democratization literature that media can undermine authoritarian rule, scholars and
policymakers have also been pessimistic as to whether media can truly be independent
from state control and play a watchdog role in authoritarian regimes; indeed, the findings
are the contrary, that media is an instrument of control.

This study examined the effect of media exposure on regime support in South Korea
during Park Chung Hee’s pre-Yushin regime (1961-1972). This period is classified as
competitive authoritarian, but over the time period, the government exercised varying
degrees of control over media, allowing us to compare periods of tighter and looser
control. Through a content analysis of newspaper articles, we demonstrated that there
is, in fact, a difference in media content before and after the government’s increased
control over the media. Subsequently, using subnational level data on media exposure
and regime support, we have shown that greater access to media was correlated with
more opposition to the authoritarian incumbent but only when the government’s
control of the media was weaker.

Our work advances the growing literature on competitive authoritarianism by demon-
strating that mass media has a conditional effect in competitive authoritarian regimes
depending on the extent to which regimes allow free media. Given that media is
neither completely free nor fully controlled in hybrid regimes, when evaluating the
effect of media development on democracy, scholars and practictioners should theoret-
ically and empirically consider the divergent effects that media have in various compet-
itive regimes. To better understand the political effects of mass media in competitive
authoritarian regimes, more attention should be paid to the conditional effects of
media exposure depending on the timing and extent of media control.

Lastly, we also add to the discussion of repression and mobilization in authoritarian
regimes. We have a much better understanding about the effectiveness of mobilizing
support through patronage and political institutions than about the effect of state repres-
sion (e.g., Blaydes 2011; Brownlee 2007; Gandhi 2008; Magaloni 2006; Schedler 2002).
Dictators can use repression to eliminate threat to their rule, but violent repression can
further decrease the political legitimacy of their regimes (e.g., Gurr 1970; Opp and
Roehl 1990). Our results suggest that media control—as a form of repression—can

https://doi.org/10.1017/jea.2016.41 Published online by Cambridge University Press


https://doi.org/10.1017/jea.2016.41

Media Exposure and Regime Support Under Competitive Authoritarianism 163

also silence opposition, but the subversive power of mass media cannot be ignored either.
While government-controlled media can help bolster authoritarian regimes, more
indpendent and free media in hybrid regimes can have corrosive effects on dictatortorial
rule.

Joan E. Cho is an Assistant Professor in the College of East Asian Studies at Wesleyan University. Her research
and teaching interests include authoritarian regimes, democratization, and social movements, with a regional
focus on Korea and East Asia. Her work is published in the Routledge Handbook of Korean Culture and Society.

Jae Seung Lee is an Assistant Professor in the Department of Urban Planning and Design at Hongik University.
His research interests include spatial analysis, travel behavior, and urban planning. He has published articles in
Urban Studies, Accident Analysis and Prevention, and Health & Place, among others.

B.K. Song (bksong @hanyang.ac.kr, corresponding author) is an Assistant Professor in the Department of Policy
Studies at Hanyang University. His research interests include political economy, elections, and media. He has
published articles in the Journal of Politics, Pacific Affairs, and the Social Science Journal.

SUPPLEMENTARY MATERIAL

To view supplementary material for this article, please visit https:/doi.org/10.1017/jea.
2016.41.

NOTES

1. All Korean words and proper nouns in this article have been romanized according to the McCune-Rei-
schauer system. Exceptions are made for authors who have published in English using a different spelling, other
well-known names, geographical places, and organizations with standard or official English spellings (such as
Park Chung Hee, Seoul, and Dong-A).

2. A recent study by Holger Kern (2011) compares counties with and without West German television
channel and finds no evidence that West German television affected the speed or depth of protest diffusion
duing the 1989 East German revolution.

3. Article 18 of the Constitution of the Third Republic (1962-1972) guarantees freedom of speech and
press, and freedom of assembly and association, but these freedoms were qualified in varying degrees
(Youm 1996, 52).

4. The Polity Score in the Polity IV data series, which ranges from +10 (strongly democratic) to —10
(strongly autocratic), changes from 3 in 1971 to —9 in 1972 (Marshall, Gurr, and Jaggers 2014).

5. Compared to those in 1959, the number of dailies increased 51 percent, weeklies 96 percent, other pub-
lications 31 percent, and news agencies 300 percent. By the end of the Chang government, the number of dailies
tripled and that of news agencies increased about 20 times (Watanabe 1964).

6. There were 960 “pseudo” journalists who were either arrested or put on trial from May 16, 1961 to June
22,1962 and 141 of them were arrested for press coverage issues or violation of the decrees or the Anti-Com-
munist Law (Joo et al. 1997, 83; Kim 2009, 141).

7. Park’s primary domestic security concern was popular unrest as elite threat was relatively low. See Greit-
ens (2016) on Park’s changing threat perceptions and their impact on the internal security apparatus in the 1960s
and 1970s.

8. Park pursued normalization talks with Japan starting in 1964 primarily for the security of his regime
(including obtaining funds for economic development) as well as in response to the pressures from the US.

9. See Chang (2015, ch. 5) for areview of media repression and the free press movement under Park Chung
Hee.

10. A report produced by the KCIA in 1966 entitled, “An Analysis on Chosun Daily’s Primary Tone from
1965.1.11 to 1966.6.30,” (NIS 2007, 39-42) includes the following categories, among others: articles criticizing

https://doi.org/10.1017/jea.2016.41 Published online by Cambridge University Press


mailto:bksong@hanyang.ac.kr
http://http
http://s
http://://doi.org/10.1017/jea.2016.41
http://://doi.org/10.1017/jea.2016.41
http://://doi.org/10.1017/jea.2016.41
https://doi.org/10.1017/jea.2016.41

164 Joan E. Cho et al.

the government or the DRP, articles agitating the public, articles advocating the opposition party’s views, arti-
cles criticizing state employee’s corruption, articles praising left-wing ideology, articles containing anti-Amer-
ican sentiments, articles on unification.

11. Kyunghyang exposed a political scandal (“Three-Minutes Profiteering Incident”) in 1963 in which the
ruling Democratic Republican Party assisted big business monopolies in tax evasion and excessing profiteering
in return for political funds. It also criticized Park’s unpopular Korea—Japan Treaty talks. During the 1963 pres-
idential election, Kyunghyang provided the opposition candidate, Yun Bo Son, with materials revealing Park’s
past involvement in a Communist party organization called South Korean Workers’ Party, which contradicted
Park’s heavy emphasis on anti-Communism.

12. Kyunghyang Daily was founded in 1947 by the Catholic Church. It was temporarily closed down in
April 1959 by the Rhee administration for having printed “false editorials,” but revived its publication after
the 1960 April 19 Movement. Later it was privately owned by Yi Jun-Gu, from 1963 until 1965 when he
was imprisoned for violating the Anti-Communist Law.

13. While Maeil did remain as an anti-government newspaper, as a local newspaper in Taegu city with Cath-
olic background, its audience and influence were limited.

14. Although the media industry was severely repressed by the authoritarian governments, it is important to
note that during this “dark age” of state censorship the free press movement emerged, and journalists joined the
larger democracy movement in the 1970s. See Chang 2015.

15. Throughout this article, we restrict our attention to radio. There were significantly more broadcasting
studios and transmitters for radio than for television in the 1960s—three out of 43 broadcasting studios were
for TV and only ten out of 49 transmitters were for TV (MCI 1968, 3).

16. The number 5.16 refers to the May 16 coup led by Park Chung Hee in 1961. The foundation was later
renamed as Jeongsu Scholarship Foundation, after Park Chung Hee and his wife Yug Yong-Su. In July 2005,
the National Intelligence Service’s truth committee announced, “The Park Chung Hee regime forced the don-
ation [of the foundation] through the Central Intelligence Agency.” The Jeongsu Scholarship Foundation still
has a 100 percent stake in the Pusan Daily and 30 percent stake in MBC.

17. www.newslibrary.naver.com.

18. Dong-A and Kyunghyang are the two newspapers that are accessible on the Naver Digital News Archive
for both years 1963 and 1967. The sample periods are from September 30 to October 14 in 1963 and from April
18 to May 2 in 1967. Articles that are irrelevant to the elections are excluded.

19. The results remain similar when we use the 1969 circulation figures as a proxy for the year 1967.

20. We aggregate the number of radio sets at the district level to calculate the correlation.

21. The data is collected from the following URL: http:/info.nec.go.kr.

22. The data is available at the following URL: http:/kostat.go.kr/portal/korea/index.action.

23. County-level geographic information is not available for the period covered by this study.

24. For summary statistics, see Appendix Table 1 in the online supplementary material.

25. Due to data limitation, we restrict our analysis to the years 1967 and 1971. Summary statistics are pro-
vided in Appendix Table 2 in the online supplementary material.

REFERENCES

Adena, Maja, Ruben Enikolopov, Maria Petrova, Veronica Santarosa, and Ekaterina Zhuravskaya. 2015.
“Radio and the Rise of Nazis in Prewar Germany.” Quarterly Journal of Economics 130 (4): 1885-1939.

Bennett, W. Lance. 1998. “The Media and Democratic Development: The Social Basis of Political Communi-
cation.” In Communicating Democracy: The Media and Political Transitions, edited by Patrick O’Neil,
195-207. Boulder, CO: Lynne Rienner.

Blaydes, Lisa. 2011. Elections and Distributive Politics in Mubarak’s Egypt. New York: Cambridge University
Press.

Brownlee, Jason. 2007. Authoritarianism in an Age of Democratization. Cambridge: Cambridge University
Press.

Chang, Eric CC, Miriam A. Golden and Seth J. Hill. 2010. “Legislative Malfeasance and Political Accountability.”
World Politics 62 (2): 177-220.

Chang, Paul. 2015. Protest Dialectics: State Repression and South Korea’s Democracy Movement, 1970-1979.
Stanford: Stanford University Press.

https://doi.org/10.1017/jea.2016.41 Published online by Cambridge University Press


http://www.newslibrary.naver.com
http://info.nec.go.kr
http://info.nec.go.kr
http://kostat.go.kr/portal/korea/index.action
http://kostat.go.kr/portal/korea/index.action
https://doi.org/10.1017/jea.2016.41

Media Exposure and Regime Support Under Competitive Authoritarianism 165

Costas-Pérez, Elena, Albert Solé-Oll¢, and Pilar Sorribas-Navarro. 2012. “Corruption Scandals, Voter Informa-
tion, and Accountability.” European Journal of Political Economy 28 (4): 469-84.

Dalton, Russell J. 1994. “Communists and Democrats: Democratic Attitudes in the two Germanies.” British
Journal of Political Science 24: 469-93.

DellaVigna, Stefano, Ruben Enikolopov, Vera Mironova, Maria Petrova, and Ekaterina Zhuravskaya. 2014.
“Cross-Border Effects of Foreign Media: Serbian Radio and Nationalism in Croatia.” American Economic
Journal: Applied Economics 6 (3): 103-132.

Diamond, Larry. 1993. Political Culture and Democracy in Developing Countries. Boulder, CO: Lynne
Rienner.

Enikolopov, Ruben, Maria Petrova, and Ekaterina Zhuravskaya. 2011. “Media and Political Persuasion: Evi-
dence from Russia.” American Economic Review 101 (7): 3253-3285.

Fergusson, Leopold. 2014. “Media Markets, Special Interests, and Voters.” Journal of Public Economics 109:
13-26.

Gandhi, Jennifer. 2008. Political Institutions under Dictatorship. New York: Cambridge University Press.

Greitens, Sheena C. 2016. Dictators and their Secret Police: Coercive Institutions and State Violence Under
Authoritarianism. New York: Cambridge University Press.

Grix, Jonathan. 2000. The Role of the Masses in the Collapse of the GDR. New York: St. Martin’s.

Gurr, Ted R. 1970. Why Men Rebel. Princeton: Princeton University Press.

Hirschman, Albert O. 1993. “Exit, Voice, and the Fate of the German Democratic Republic: An Essay in Con-
ceptual History.” World Politics 45 (2): 173-202.

Howard, Philip N., Aiden Duffy, Deen Freelon, Muzammil Hussain, Will Mari, and Marwa Mazaid. 2011.
“Opening Closed Regimes: What Was the Role of Social Media during the Arab Spring?” Working Paper.

Hufford, George A. 2002. The ITS Irregular Terrain Model, Version 1.2.2: The Algorithm. Institute for Tele-
communication Sciences, National Telecommunications and Information Administration, U.S. Department
of Commerce.

Huntington, Samuel. 1996. “Democracy’s Third Wave.” In The Global Resurgence of Democracy, edited by
Larry Diamond and Marc F. Plattner. Baltimore: Johns Hopkins University Press.

Im, Hyug Baeg. 2011. “The Origins of the Yushin Regime: Machiavelli Unveiled.” In The Park Chung Hee Era:
The Transformation of South Korea, edited by Byung-Kook Kim and Ezra F. Vogel, 233-261. Cambridge,
MA: Harvard University Press.

Jarausch, Konrad. 1994. The Rush to German Unity. New York: Oxford University Press.

Joo, Dong Hwang, Hye Shik Kim, and Young Kyu Park. 1997. Understanding the History of Korean Media
[Han’guk dllonsa ii ihae]. Seoul: Chdn’guk Ollon Nodong Chohap Yonmaeng.

Kern, Holger Lutz. 201 1. “Foreign Media and Protest Diffusion in Authoritarian Regimes: The Case of the 1989
East German Revolution.” Comparative Political Studies 44 (9): 1179-1205.

Kim, Hak-Chon. 2007. Insights and Innovation of Broadcasting in South Korea [Han’guk tii songch’al kwa
kaehyok]. Paju: Han’guk Haksul Chongbo.

Kim, Ju Eon. 2009. Media Control in Korea [Han’guk tii ollon t’ongje: majimak kirok igil yomwon hamyo).
Seoul: Ribuk.

King, Gary, Jennifer Pan, and Margaret E. Roberts. 2013. “How Censorship in China Allows Government Crit-
icisms but Silences Collective Expression.” American Political Science Review 107 (2): 1-18.

Kuran, Timur. 1991. “Now Out of Never: The Element of Surprise in the East European Revolution of 1989.”
World Politics 44 (1): 7-48.

Kwak, Ki-Sung. 2012. Media and Democratic Transition in South Korea. New York: Routledge.

Larreguy, Horacio A., John Marshall, and James M. Snyder. 2014. “Revealing Malfeasance: How Local Media
Facilitates Electoral Sanctioning of Mayors in Mexico.” Working Paper.

Lawson, J. Chappell H. 2002. Building the Fourth Estate: Democratization and the Rise of a Free Press in
Mexico. Berkeley: University of California Press.

Lee, Byeong-Cheon. 2005. Developmental Dictatorship and The Park Chung-Hee Era: The Shaping of Moder-
nity in the Republic of Korea. Paramus, NJ: Homa & Sekey Books.

Lee, Myung-sik. 2010. The History of the Democratization Movement in Korea. Seoul: Korea Foundation
Democracy.

Lerner, Daniel. 1964. The Passing of Traditional Society: Modernizing the Middle East. New York: Free Press
of Glencoe.

https://doi.org/10.1017/jea.2016.41 Published online by Cambridge University Press


https://doi.org/10.1017/jea.2016.41

166 Joan E. Cho et al.

Levitsky, Steven and Lucan Way. 2002. “Elections Without Democracy: The Rise of Competitive Authoritar-
ianism.” Journal of Democracy 13 (2): 51-65.

. 2010. Competitive Authoritarianism: Hybrid Regimes After the Cold War. New York: Cambridge Uni-
versity Press.

Magaloni, Beatriz. 2006. Voting for Autocracy: Hegemonic Party Survival and its Demise in Mexico.
New York: Cambridge University Press.

Marshall, Monty G., Ted Robert Gurr, and Keith Jaggers. 2014. Polity IV Project: Political Regime Character-
istics and Transitions, 1800-2013. Center for Systemic Peace. www.systemicpeace.org/inscrdata.html.
Accessed October 15, 2014.

McMillan, John and Pablo Zoido. 2004. “How to Subvert Democracy: Montesinos in Peru.” Journal of Eco-
nomic Perspectives 18 (4): 69-92.

MCI (Ministry of Culture and Information) [Munhwa Kongbobu]. 1968. The Current Situations of Korean
Broadcasting [Han’guk Pangsong Hyonhwang]. Seoul: MCL

NIS (National Intelligence Service) [Kukka Chongbowon]. 2007. Communication with the Past [Kwagowa
taehwa mirae tii songch’al] Vol. V: Media and Labor. Seoul: NIS.

Olken, Benjamin A. 2009. “Do Television and Radio Destroy Social Capital? Evidence from Indonesian Vil-
lages.” American Economic Journal: Applied Economics 1 (4): 1-33.

Olukotun, Ayo. 2002. “Authoritarian State, Crisis of Democratization and the Underground Media in Nigeria.”
African Affairs 101: 317-42.

Opp, Karl-Dieter and Christiane Gern. 1993. “Dissident Groups, Personal Networks, and Spontaneous Coop-
eration: The East German Revolution of 1989.” American Sociological Review 58 (5): 659-680.

Opp, Karl-Dieter and Wolfgang Roehl. 1990. “Repression, Micromobilization, and Political Protest.” Social
Forces 69 (2): 521-547.

Rawnsley, Gary D., and Ming-Yeh T. Rawnsley. 1998. “Regime Transition and the Media in Taiwan.” Democ-
ratization 5 (2): 106-24.

Rohrschneider, Robert. 1994. “Report from the Laboratory: The Influence of Institutions on Political Elites’
Democratic Values in Germany.” American Political Science Review 89: 927-941.

Rustow, Dankwart A. 1990. “Democracy: A Global Revolution?” Foreign Affairs 69 (4): 75-91.

Schedler, Andreas. 2002. “The Menu of Manipulation.” Journal of Democracy 13 (2): 36-50.

Snow, David A., Rens Vliegenthart, and Catherine Corrigall-Brown. 2007. “Framing the French Riots: A Com-
parative Study of Frame Variations.” Social Forces 86 (2): 385-415.

Song, Kon-Ho, Min-Ji Choi, Ji-Dong Park, Deok-Han Yoon, Seok-Chun Son, and Myung-Gu Kang. 2000.
Understanding 100 Years of Korean Media [Han’guk ollon paro pogi 100-yon]. Seoul: Tasot Sure.

Stockmann, Daniela and Mary E. Gallagher. 2011. “Remote Control: How the Media Sustain Authoritarian
Rule in China.” Comparative Political Studies 44 (4): 436-67.

Strang, David, and Sarah A. Soule. 1998. “Diffusion in Organizations and Social Movements: From Hybrid
Corn to Poison Pills.” Annual Review of Sociology 24: 265-290.

Siikosd, Miklos S. 2000. “Democratic Transformation and the Mass Media in Hungary: From Stalinism to Dem-
ocratic Consolidation.” In Democracy and the Media, edited by Richard Gunther and Anthony Mughan.
Cambridge: Cambridge University Press.

Yi, Chaeo. 2011. Han’guk haksaeng undongsa: 1945—-1979-nyon [History of Korean Student Movements:
1945-1979]. Seoul: P’ara Puksu.

Youm, Kyu Ho. 1996. Press Law in South Korea. Ames: Iowa State University Press.

Watanabe, Haruko. 1964. “South Korean Press, 1945-." Freedom of Information Center Publication 119.

https://doi.org/10.1017/jea.2016.41 Published online by Cambridge University Press


http://www.systemicpeace.org/inscrdata.html
https://doi.org/10.1017/jea.2016.41

	MEDIA EXPOSURE AND REGIME SUPPORT UNDER COMPETITIVE AUTHORITARIANISM: EVIDENCE FROM SOUTH KOREA
	INTRODUCTION
	EXISTING LITERATURE AND THE ARGUMENT
	CONTEXT
	Press Media
	Broadcast Media

	RESEARCH DESIGN
	Data

	RESULTS
	Newspaper Content
	Newspaper Circulation
	Radio

	CONCLUSION
	SUPPLEMENTARY MATERIAL
	REFERENCES


